Uważaj, jak chodzisz! Najczęstsze błędy w nordic walking

Uważaj, jak chodzisz! Najczęściej popełniane błędy podczas nordic walkingu

Nordic walking od kilku lat robi furorę w naszym kraju. Wydaje się banalnie prosty, w końcu polega na maszerowaniu i machaniu kijkami w dłoniach. Jednak jeśli chcesz, by Twój trening był skuteczny i przynosił oczekiwane rezultaty, przyłóż większą wagę do techniki. Dowiedz się, jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas uprawiania nordic walkingu i jak ich unikać.

Źle dobrane kijki

Przygoda z nordic walking zazwyczaj rozpoczyna się od kupna kijków. Powinny być one dobrane do Twojego wzrostu. Wiele osób wykorzystuje do marszu kije trekkingowe, ale nie jest to dobry zamiennik. Choć wyglądają bardzo podobnie, służą do podpierania się, a nie do odpychania. Są one o wiele cięższe i grubsze, a także mają inaczej wyprofilowaną rękojeść niż kijki do nordic walkingu. Błędy związane z niewłaściwym doborem sprzętu mogą zaważyć na skuteczności Twojego treningu.

JAK DOBRAĆ KIJKI NORDIC WALKING DO WZROSTU

Brak rozgrzewki

Wiele osób bagatelizuje rolę rozgrzewki przed uprawianiem nordic walkingu, nie uważając go za pełnoprawny sport. To duży błąd – rozgrzewka przygotuje Twoje ciało do treningu i uchroni Cię przed kontuzjami, które możesz odnieść podczas marszu.

Chód „na wielbłąda”

Wielbłądy maszerują w bardzo charakterystyczny sposób, wysuwając do przodu w tym samym momencie łapy po jednej stronie ciała. Niektórzy nieświadomie przenoszą tę technikę do nordic walking – podczas marszu wyciągają na raz prawą rękę i nogę. Prawidłowo powinieneś stawiać je naprzemiennie: prawą rękę razem z lewą nogą. Dzięki temu odciążysz mięśnie pleców i stawy.

Zobacz w sklepie Sportbazar!

Ściskanie kijów

Kolejnym często popełnianym błędem jest kurczowe zaciskanie uchwytów kijów. Oczywiście, musisz trzymać kijki do nordic walkingu tak, by ich nie zgubić, ale bez stresu. Są one zaprojektowane tak, żeby nie wypadły Ci przypadkowo w czasie marszu. Kiedy Twoja ręka znajduje się z tyłu, rozluźnij uchwyt i zaciśnij dłoń na kijku w momencie przenoszenia go do przodu. Dzięki temu poprawisz krążenie krwi, a Twoje dłonie nie będą się męczyć.

Sprawdź w sklepie Sportbazar!

Wbijanie kija

Typowym błędem popełnianym przez początkujących amatorów nordic walkingu jest wbijanie kija za daleko i pod kątem prostym. Chodząc w ten sposób dodatkowo obciążysz plecy i barki. Wbijaj go pod kątem 60 stopni na wysokości pięty przedniej nogi.
Nordic walking to sport dla każdego – bez względu na wiek, kondycję czy wagę. Angażuje jednocześnie różne partie mięśniowe. Trening z kijkami świetnie buduje kondycję i siłę, ale tylko pod warunkiem, że jest wykonywany prawidłowo. Jeśli wyeliminujesz popełniane błędy, z pewnością przyniesie Ci wiele korzyści. Również zimą!

KURTKI SKLEP SPORTBAZAR JESIEŃ-ZIMA 2017

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.